Richard beleeft China

Op reis dag 2: Wuxi

De tweede dag van de rondreis was aardig vol gepland. We zijn in totaal in 4 verschillende steden dorpjes uit de bus geweest. Als eerst stond er een bezoek aan een vissersdorpje (genaamd Guangfu) op de planning. Volgens de tourgids waren we één van de eerste groepen met buitenlanders die het dorpje bezocht hebben. Dat was ook wel te merken, want we werden warm maar ook vreemd ontvangen. De 4000 inwoners van het dorpje hadden nog weinig blanken gezien en vonden dat allemaal aardig interessant. In tegenstelling hadden wij nog nooit zo'n leefomgeving gezien. Een gedeelte van de inwoners leven namelijk op een boot en de rest in kleine huisjes die door de Chinese overheid zijn neergezet. Er was geregeld dat we in een huis en op een boot mochten kijken en hier kwam ik al snel tot de conclusie dat de leefstandaarden van deze mensen totaal verschillend zijn van die van ons. Toch hebben de inwoners wel een vredig leven, want ze kunnen doen en laten wat ze willen en zijn baas over hun eigen inkomen. Na deze kijk in het leven van een echte Chinees gingen we ook nog eens het locale voedsel eten. Het eten was wat smaakloos, maar het marktje waar we langs liepen was wel heel leuk om te zien. Er hingen allerlei vissen en de marktlieden waren heel aardig. We kregen ook nog eens van alles aangeboden om te proeven zonder dat daar iets tegenover hoefde te staan.

Na weer een paar uurtjes touren met de bus kwamen we in Yixin. Aan. Hier gingen we een fabriekje bezoeken van een speciaal soort klei ouderwetse Chinese theepotten maakte. Het is een aardig precies werkje om een theepot met de hand rond te maken en of te werken, maar de medewerkers konden dit met ongekende snelheid. In het fabriekje zat ook nog een jongetje engels te leren en hij vond het natuurlijk geweldig om met ons dingen te tellen en namen te noemen. Onder het fabriekje was een winkel waar we allerlei handgemaakte theepotten, beeldjes, enzovoort konden kopen. En na een rondje souveniers kopen was het weer tijd om de bus in te springen en naar het hotel te rijden. In Wuxi sliepen we in een aardig hotel en voor het eerst buiten Shanghai.

Ik heb verder nog nooit echt in een hotel geslapen, maar ik moet zeggen dat het best leuk is. Alles wordt voor je schoongemaakt en het ontbijt staat altijd op tijd klaar. Het reizen in de bus is echter nu al wat minder fijn, want de beenruimte is minimaal en het is altijd warm in zo'n wagen. We mogen echter niet klagen, want voor Chinese begrippen zitten we een hele mooie en luxe bus.

je pa en ma

hoy richard
wat zeg je nu nog nooit in een hotel geslapen thuis is je hotel je bed wordt al weer opgemaakt en de dingen die je lekker vindt al weer in geslagen grapje.
geniet van je laaste weekjemorgen komen jeroen en paula weer uit frankrijk ook daar was het koud en nat
er komt weer leven in ons huis,groetjes uit het koude holland.

Karina

Ha die Richard, wat een leuk verhaal weer en wat maak je enorm veel mee al die indrukken en mensen echt bijzonder hoor. Helaas nog maar een week wat gaat het snel he maar ja alles wat leuk is gaat vlug. Je Holland Hotel aan de P v.d. L-Boulevard wacht hoopvol op je!!! Wie weet halen ze wel Chinees als je thuis komt, ha, ha. Ben je eigenlijk nog bij de EXPO geweest? Ben benieuwd naar de foto's en live-verhalen die toch altijd anders zijn dan een mail. Nou joh nog een geweldige week en natuurlijk een goede vlucht naar huis, wie weet komt de vulkaanas naar jullie richting mag je misschien nog 2 weekjes blijven.
Veel plezier nog en prettige reis, tot ziens in Kortenhoef! Een groet vanuit Ankeveen. Karina.

Richard

Hoi hoi,

Het is hier inderdaad te gek. Ik ben inderdaad op de Expo geweest. Het was mooi en de drukte viel mee, maar echt spectaculair was het ook niet. Het is echter wel heel goed om te zien dat zo'n evenement nu in China kan.