Richard beleeft China

Op reis dag 4: Zhengzhou

De vierde dag van de reis was ook meteen een zware dag, want we gingen op reis naar Zhengzhou. Dit gingen we met de trein doen en deze reis duurde vijf uur. Gelukkig hadden we soft seats (zachte banken), maar toch was het geen comfortabele reis. De Chinezen ruiken niet echt lekker en van op normaal niveau praten hebben ze ook nog niet echt gehoord. Nadat we waren aangekomen en incheckt stond een speech van de Henan Tourism Group op de planning. We kregen een introductie van het bedrijf door een slecht sprekende Chinees en mochten vragen stellen aan de directeur die al helemaal geen Engels sprak. Vervolgens kregen we de werkplekken van de ongeveer 300 medewerkers te zien en om het netjes te zeggen 'de Nederlandse arbodienst zou er niet blij van worden'. Na een diner die door het bedrijf was aangeboden gingen we met de hele klas karaoke doen. The A-team, YMCA en andere foute en slechte liedjes klonken door de gangen en de Chinese medewerkers die mee waren konden hun lach niet inhouden.