Richard beleeft China

Op reis dag 3: Nanjing

Op de derde dag van mijn rondreis in China was het tijd om naar het oude Nanjing te gaan. In de geschiedenis van China is dit een belangrijke stad geweest, want het is tijdens verschillende dynastieën de hoofdstad van China geweest. Na een aardig lange busreis kwamen we in een park waar allerlei tombes van oude keizers te vinden zijn. De eerste tombe was erg mooi, want hij lag op een berg. Om bij de tombe te komen moesten we eerst ongeveer 350 flinke treden op klimmen om daarna een mooie kist in een mooie tempel te zien. Het uizicht was echter veel mooier en de panorama's die ik daar gemaakt heb zijn dan ook goed gelukt. De volgende tombe was minder boeiend, want deze lach niet op zo'n mooie berg en was nog niet geopend. Er was naast een saai toeristisch souvenir standje dan ook niet veel te zien. Onderweg naar de bus kwamen we echter wel weer iets moois tegen, want we liepen over de dierenriem. Dit is een weg waar in totaal 24 grote beelden van dieren op staan. In de avond hebben we nog even Nanjing verkent en toen was de dag al weer over en tijd om van het Hotel gebruik te gaan maken.