Richard beleeft China

Voetballen, V.I.P en oma

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat heb geplaatst en dat is niet omdat er hier niks gebeurt. Het tegenovergestelde is namelijk de waarheid. Elke dag gebeurt er zoveel dat er weinig tijd over is om even rustig te gaan zitten en een stukje te schrijven. Ik weet nu dan ook niet waar ik moet beginnen. Zo zijn we in een club geweest waar we een uitzicht hadden op de skyline van de stad en zijn we ook een dagje met enkele buddy's uitgeweest. Ook hebben we een vriendschappelijke voetbalwedstrijd tegen een Chinees team gespeeld en heb ik zelfs een mooi maatpak gekocht.

De laatste paar dagen waren echter niet alleen maar pret en plezier, want ik kreeg ook te horen dat mijn oma is overleden. Dit is natuurlijk nooit leuk, maar aan de andere kant van de wereld zijn en geen mogelijkheid hebben om bij de begrafenis te zijn maakt het voor mij nog minder fijn. Het is echter onmogelijk om naar voor een paar dagen naar Nederland te gaan, doordat het vliegverkeer door de vulkaan uitbarsting erg druk bezet is en het door de Expo 2010 het ook nog eens lastig is om nieuw visum te krijgen. Ik heb er verder wel vrede mee dat oma overleden is, want voor haar is het beter en dit zal dan ook verder geen donkere wolk boven deze fantastische reis zijn.

Na een dagje wat minder blij te zijn en vanuit een club vroeg naar huis gegaan te zijn, ging alles da ook gelukkig weer goed met mij. Dat was ook wel nodig, want er stond een dagje uit met twee van onze buddy's op de planning. Hiervoor moesten we eerst drie uur met de bus en metro reizen om naar een ander deel van Shanghai te gaan (ja, nog steeds dezelfde stad). We werden door de ouders van één buddy opgehaald. Alleen dit was al hilarisch, want de vader had een oud rammelig busje van zijn werk geleend. Hiermee hobbelde we eerst naar het huis van de ouders om te zien hoe Chinezen ongeveer leven. Dit viel erg mee, want het huis was niet erg groot, maar wel heel erg mooi en luxe. Het bleek dan ook dat zowel vader als moeder voor de overheid werkte en genoeg geld hadden. De rest van de dag werden we als een V.I.P van de overheid naar wat (pret)parken gebracht, waar we als V.I.P natuurlijk gratis in mochten. Op het einde van de dag stond traditioneel eten op de planning, maar helaas viel dit niet erg goed. Ik vind hier heel veel eten lekker, maar wat daar voorbij kwam was soms echt niet te eten. De gepaneerde schildpad en gekookte vissenkop werden gelukkig naar andere tafeltjes gebracht, maar ook bij ons stonden aardig aparte gerechten klaar en de dag daarna was mijn maag het hier dan ook niet mee eens.

Een andere leuke activiteit die we de laatste paar dagen hebben gedaan was het voetballen tegen een Chinees team. Het idee van deze wedstrijd ontstond op de Chinese sportopleiding en werd voorgesteld als een leuk activiteitje, maar niks is hier wat het lijkt. Het werd allemaal namelijk wat uitvergroot. Zo kregen we een toespraak van de vice president van de school over hoe leuk dit wel allemaal niet was en kregen naar afloop zelfs een cadeautje. Het sporten met het Nederlandse team was in ieder geval best wel even lekker, maar helaas verloren we wel met 4-3. In de eerste helft speelde ik verdediger en in de tweede helft was ik de keeper en heb ik (helaas) één dom balletje doorgelaten.

Ik kan nog wel veel meer vertellen, maar het is hier alweer bijna 1 uur in de nacht en mijn bed wordt op deze gelukkig wat rustigere dag steeds verleidelijker. Zoals jullie kunnen lezen heb ik het hier dus hartstikke naar mijn zin en dit zal ook wel zo blijven. Zeker als de weersverwachtingen uitkomen, want het moet hier eindelijk lekker weer worden. De dagen dat ik hier nu ben waren voor 80% namelijk grauw en regenachtig en een lekker zonnetje met 23 graden (zoals vandaag) maakt alles toch nog iets leuker.

PS: Binnenkort komen er weer wat nieuwe foto's op de blog, want we zijn met zijn alle foto's aan het uitwisselen.

PS2: Iedereen bedankt voor de leuke reacties op de blog!

Reacties

Reacties

je pa en ma.

leuk om weer wat van je te lezen we kijken er steeds naar uit.je beleeft wel van alles en het is lang geleden dar je gekeept hebt .het weer in holland is heerlijk. ik hoop dat je straks de hollandse pot weer lust. welterusten , en tot skype???

paula jeroen en mylo

hey rich.

leuk om al je verhalen te lezen.
wat maak je veel mee zeg...
dus je bent helemaal klaar voor de bruiloft??
gaaf man!! wij gaan morgen naar france,,,
maar daarna hoor je zeker van ons

Richard

Hey,

Ja ik ben er klaat voor. Veel plezier in Frankrijk!

Groetjes

je pa en ma

hoi richard
hier een berichtje uit een regenachtig holland gisteren
was het de begravenisdag van oma en was het 25graden alles is goed verlopen het was verdrietig maaralles naar wens van oma.hou je taai wij zijn niet mee naar frankrijk moeten veel gaan regelen.dikke kus

Karina

Hi Richard,
Allereerst wil ik je condoleren met het verlies van oma.
Ben naar de uitvaartdienst geweest en het was echt een dienst die bij oma paste, pastor Vlooswijk heeft het mooi gedaan en je kon merken dat hij oma Jetje goed kende. Mooi ook dat oma zelf alles samen gesteld had, want er zijn er maar weinig die dit doen op deze leeftijd. Dit geheel met vele prachtige bloemen was een waardig afscheid voor oma!!! Jij zal best wel een moeilijk moment gehad hebben naar het horen van dit bericht maar het is goed zo oma wilde ook dat je nu bent waar je bent en als je straks terug vliegt en op het hoogste punt zit kun je hoog in welke wolk dan ook op jouw manier afscheid nemen, dat kan niemand jou na doen!
Nou even over de belevenissen ik zou zeggen eet smakelijk want mijn maag draait al om bij het lezen wat jij te eten krijgt brrrrrr.
Verder ben je super aan het genieten echt geweldig en je vader en moeder halen straks een echte heer van Schiphol met zo'n duur maatpak!!!
Het zou wel gaaf zijn als je nog naar de EXPO2010
kunt proberen hoor.

Verder wens ik je nog een paar super gave weken want het gaat erg hard blijf genieten.
Groet vanuit een regenachtig Ankeveen.
Karina.

hermina bruinekool

Hoy Richard Wat leuk om je reisverhalen te lezen . Wat dat betreft is het een heel andere cultuur en leuk om daar ook eens mee in aanraking te komen. En beginnen je ogen al op spleetjes te lijken,je kent het gezegde wel, waar je mee omgaat word je mee besmet. Goh zaterdag kom je al weer thuis wat dat betreft gaat de tijd vlug.Nou ik zie je snel goeie reis groetjes

paula jeroen en mylo

hey richie.

hier weer eens een berichtje van ons.
we hebben een lekkere vakantie gehad.

maar super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar... met je rondreis.
geniet er nog maar even van want nog even en dan zet je alweer voet op nederlandse bodem.
wat is dat snel gegaan.

vergeet je je chique pak niet? want 2 juli moet je samen met je broertje er wel top uitzien hé haha.

greets paula

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!